بهار نو
 
عشق یعنی ظاهر باطن نما / باطنی آکنده از نور خدا


ساخت فلش مدیا پلیر
ابزار وب Online User
خرَدِ جمعی منتخبانِ مردم در شورای شهر را وارونه جلوه ندهید

 هجوم ناجوانمردانه و سازماندهی شده اخیر به تصمیم جدید منتخبان مردم در شورای شهر و انتخاب و معرفی شهردار یزد که مبتنی بر خِرَدِ جمعی شکل گرفته تازگی ندارد.

کسانی که تا کنون بارها با «نه» ِ مردم یزد روبرو شده اند به جای تن دادن به قواعد بازی، زیر میز می زنند و با غوغاسالاری قصد آن دارند تا حتی حرکت های ارزنده و کم نظیر شورای شهر را در پس غوغاسالاری های رذیلانه خود تحت الشعاع قرار دهند. 

مروری بر مواضعی که توسط کاسبان رسانه ای این روزها به ویٰژه در فضاهای مجازی متکی به اعضای فیک و کارسازی های مالی پشت پرده، منتشر می شود سر نخی است که نقش پادوهای طراحان این هجوم ناجوانمردانه را برملا می کند. 

تلخی از دست رفتن برخی مناسبات و اموال کثیف و آلوده به اندازه ای هست که برخی ذینفعان خود را به آب و آتش زده و  خِرَد جمعی شورای منتخبِ مردم را با تمسک به انواع روش های غیر اخلاقی زیر سوال ببرند و وارونه جلوه دهند. 

از مدعیان ارزش مداری شورا انتظار می رود با پرهیز از دورویی و نفاق و اعتراف به واقعیت هایی که از نزدیک در فرایند انتخاب شهردار لمس کرده اند و اکنون برخی رذیلانه بر خلاف آن در کوی برزن دروغ می بافند و دروغ منتشر می کنند اعتراض کرده و حقیقت را فدای مصلحت باندی و منافع برخی ذینفعان مناسبت های غلط گذشته نکنند.

یادآوری می کنم دستیابی به جایگاه ها و پست ها تنها در صورتی ارزش واقعی دارد که با هدف خدمتگزاری به مردم و شهروندان باشد و صرفا با ابزار و روش های مشروع به دست آمده باشد. 

توسل به دروغ ، دورویی و نفاق، جنجال آفرینی های ناجوانمردانه، قضاوت های نادرست، کتمان کردن واقعیت ها، سکوت نابجا در برابر رفتارهای غیر اخلاقی، تخریب خدمتگزاران به مردم و افترا و بهتان به آنان، ایجاد فضای نا امنی برای تلاش های خیرخواهانه و توسعه شهری، مجادله های بیحاصل برای ایجاد جو و جنگ روانی، اجیر کردن کاسبان رسانه ای، و روش های نخ نما شده دیگر، راهی نیست که عاملان به این روش ها را به سرمنزل مقصود برساند. 

به مدعیان ارزش مداری شورای شهر این سخن گهربار امام (ره) را یادآوری می کنم که «عالم محضر خداست، در محضر خدا معصیت نکنید» و سنگرهای خدمت به مردم، این ولی نعمتان جامعه را به میدان تاخت و تازهای نفس اماره و باندهای ذینفع در فساد مالی تبدیل نکنید. 

والسلام علی من اتبع الهدی 
محمد امامی
26 فروردین 1398




طبقه بندی: اجتماعی، 
برچسب ها: شورای شهر، خرد جمعی، شهردار یزد، انتخاب،  

نوشته شده در تاریخ دوشنبه 26 فروردین 1398 توسط محمد امامی
حرف های ما هنوز ناتمام...
تا نگاه می کنی:
وقت رفتن است
باز هم همان حکایت همیشگی!
پیش از آنکه باخبر شوی
لحظه ی عزیمت تو ناگزیر می شود
آی...
ای دریغ و حسرت همیشگی!
ناگهان
چقدر زود
دیر می شود!

بازدید نوروزی مدیران ادوار مخابرات استان یزد با کارکنان مخابرات این منطقه در روزهای آغازین سال نو و بهار 98 بهانه ای است تا یاد کنیم از آنچه موجب ماندگاری خاطرات آنان در دل ها می شود. شاید این یادآوری بتواند چراغی باشد برای حال و آینده مدیران کنونی و آینده.

موقعیت های مدیریتی در جامعه ای مثل کشور ما زمان محدودی است که می تواند به یک فرصت برای رشد و تعالی سازمان و یا تهدیدی برای افول و واپسگرایی آن سازمان تبدیل شود.

 این زمان محدود بسیار زودگذر است و «تا نگاه می کنی، وقت رفتن است...» و «ناگهان ، چقدر زود دیر می شود! »

 اما رمز و راز ماندگاری خاطرات خوب از یک مدیر چیست؟

چه می شود که نام و یاد یک مدیر تا سالیان زیاد در ذهن و خاطر ما به خوبی ماندگار می شود و دیگری نه تنها چنین نیست، بلکه یاد و نامش اضطراب و ناخشنودی و خاطره های نه چندان خوب را در دل و ذهن مان زنده می کند؟! 

مدیرانی که به کارکنان خود به ویژه نیروهای فعال و متعهد و کاربلد خود به چشم یک سرمایه نگاه می کنند...

مدیرانی که خود را همانند دیگر کارکنان می بینند و در عمل هنر مدیریت شان وجه تمایزشان است...

مدیرانی که انتخاب های خوب و بجا دارند و اخلاق حرفه ای و شرافت کاری را ابتدا در خود و سپس در کارمندان خود نهادینه می کنند...

مدیرانی که به جای انرژی منفی، به دیگران انرژی مثبت و انگیزه می دهند و انرژی مثبت و انگیزه دریافت می کنند...

مدیرانی که قدرت و مهارت ارتباطی بالایی دارند و در بیان دیدگاه های خود دیگران را دچار سردرگمی و ابهام نمی کنند....

مدیرانی که در کارکنان خود حس یک خانواده بودن را در وجودشان بر می انگیزند...

مدیرانی که انتقادپذیرند و با کارمندان خود صادق هستند و الگوی کارمندان شان می شوند...

مدیرانی که اهل مطالعه و یادگیری و یاد دادن هستند و بر اساس حدس و گمان و بی پایه و اساس رفتار نمی کنند...

مدیرانی که صرفا به خوب بودن اکتفا نمی کنند و تلاش می کنند در سایه تخصص گرایی، رفتار عالمانه، رعایت ملاحظات انسانی و نوع‌دوستی و پرهیز از تبعیض و ناراضی تراشی و بی عدالتی، خوب مدیریت کنند...

این نوع مدیران به هر میزان ویژگی های یادشده را  دارا باشند، به همان میزان ماندگار می شوند و  در ذهن و یاد کارکنان می مانند و نه تنها گذر ایام تاثیری در آن نمی گذارد، بلکه ارزش وجودی آنان را بیشتر و بیشتر خواهد کرد.

شایسته است مدیران کنونی که زمانی گذرا و اندک بر موقعیت های مدیریتی تکیه زده اند، قدر این موقعیت را بدانند و با اندیشه و اعمال و رفتار و گفتار صحیح خود، ضمن جلب رضایت الهی، و اجرای قدرتمند وظایف سازمانی و خدمت رسانی شایسته به مردم این ولی نعمتان جامعه، جایگاه خود را در دل و ذهن کارکنان تحکیم بخشند.

▫️▫️یزد: محمد امامی
▫️▫️دهم فروردین 1398





طبقه بندی: اجتماعی،  ارتباطات اجتماعی،  فرهنگی،  عمومی، 
برچسب ها: مدیریت، ارتباطات، ماندگاری، خاطرات،  

نوشته شده در تاریخ شنبه 10 فروردین 1398 توسط محمد امامی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک

  • دانلود فیلم
  • خرید vpn
  • ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

    شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو