بهار نو
 
عشق یعنی ظاهر باطن نما / باطنی آکنده از نور خدا


ساخت فلش مدیا پلیر
ابزار وب Online User
http://www.epciran.com/DocLib3/%D9%85%D8%AA%D9%81%D8%B1%D9%82%D9%87/%D9%85%D8%B9%D9%8A%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%D9%8A%20%D9%85%D8%AF%D9%84%20%D8%AA%D8%B9%D8%A7%D9%84%D9%8A%20%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%8A.JPG
در شعر زیر که در مردادماه ۱۳۸۴ سروده شده، به گونه ای مختصر سعی کرده ام ۹ معیار مدل تعالی سازمانی و ۴ منطق امتیازدهی معیارهای مزبور را که به منطق رادار معروف است مطرح کنم.
ساده سازی مفاهیم و فرهنگ سازی پیرامون اولویت های سازمانی یکی از زمینه هایی است که روابط عمومی می تواند و باید در آن نقش داشته باشد.
مفاهیم ثقیل و غیرقابل فهم، یکی از موانع مهم گسترش فرهنگ کیفیت و تعالی سازمانی است که با ساده سازی و روان‌سازی مفاهیم ثقیل در سازمان، مفاهیم توسط کارکنان بهتر فهمیده می‌شود و بستر مناسبی برای اجرای آن فراهم می‌آید.
با فهم موضوع و مفاهیم کیفی ، اعضای سازمان بهتر می توانند انتظارات مشتریان و شهروندان را به زبان فنی و تخصصی سازمان ترجمه کرده و برنامه‌ریزی‌های لازم را برای پاسخگویی به این نیازها و انتظارات طراحی و اجرا نمایند
(شعر را در ادامه ی مطلب بخوانید)

عزم خود را جزم از بهر تعالی می کنیم ........ سازمان را از نقاط ضعف خالی می کنیم
کاستی را هر کجا یابیم ، آغازی بود .............. فرصت بهبود باشد، وز پی اش رازی بود
در مسیر این تعالی راهها را طی کنیم .......... سد و مانع گر هویدا گردد آن را پی کنیم
تا که ۹ معیار* را پوشش دهیم ....................... تن به کار و جوشش و کوشش دهیم
رهبری* ماموریتها و جهت تعیین کند .................اولین معیار باشد، الگویی تامین کند
خط مشی* و راهبردی گر نباشد در میان ........... سازمان قادر نباشد پی بگیرد آرمان
هر توان فردی و جمعی و هر شایستگی*... بهره باید جست از آن با دانش و بایستگی
از شراکتهای بیرونی* بباید سود جست ......... تا به اجرا هر فرایندی نگردد زود سست
هر فرایندی* که طراحی، مدیریت شود ................ باید از نوآوری، مملو ز کیفیت شود
خلق سازد ارزشی را از برای مشتری ................. تا برآورده نماید خواستهای مشتری
از شکایات و ز ادراکات و هم تقدیرها* ...................... دائما اندازه گیری باید از تغییرها
در نتیجه، جامعه* هم مشتری و کارمند*......... پایش و اندازه گیری باید اندر سال چند
دستْ آوردِ کلیدیِّ عملکرد* و هدف ............... در میان، معیارها را گوئیا همچون صدف
گر تعالی طلبی، از منطقش آگاه باش* ......... از نتایج* تو مشو غافل، پیِ آن راه باش
پایداری، در عملکرد نکو حاصل شود ........ هر هدف، تعیین ، هرکس سوی او نایل شود
در مسیر دستیابی بر نتایج، گوش دار ....... رویکردی* بایدت مطلوب و خوب ای هوشیار
نکته ای باشد مهم در رویکرد سازمان ........... اینکه جاری سازد* آن را فرد فردِ سازمان
در تعالی، ارزیابی* گر بود در کارِ ما ............. راست می گردد به گِردِ حقْ، نوکِ پرگارِ ما

 

 

پی نوشتها:
۱- ۹ معیار مدل تعالی سازمانی
۲- معیار اول: رهبری
۳- معیار دوم: خط مشی و استراتژی
۴- معیار سوم: کارکنان
۵- معیار چهارم: مشارکتها و منابع
۶- معیار پنجم: فرایندها
۷- معیار ششم: نتایج مشتری
۸- معیار هفتم: نتایج جامعه
۹- معیار هشتم: نتایج کارکنان
۱۰- معیار نهم: نتایج کلیدی عملکرد
۱۱- منطق امتیازدهی معیارهای تعالی سازمانی
۱۲- نخستین منطق:نتایج
۱۳- دومین منطق: رویکرد
۱۴- سومین منطق: جاری سازی
۱۵- چهارمین منطق: ارزیابی و بازنگری





طبقه بندی: فرهنگی،  اجتماعی،  ارتباطات اجتماعی، 
برچسب ها: کیفیت، مدل تعالی سازمانی، منطق رادار، فرهنگ کیفیت، روابط عمومی، فرهنگسازی، معیارهای مدل تعالی سازمانی، EFQM،  

نوشته شده در تاریخ یکشنبه 24 اردیبهشت 1391 توسط محمد امامی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک

  • دانلود فیلم
  • خرید vpn